Підсумки зустрічі лідерів судноплавної галузі під головуваням Міжнародної палати судноплавства 24 березня 2021 року

24 березня відбулась чергова онлайн зустріч лідерів судноплавної галузі під головуваням Міжнародної палати судноплавства для обговорення проблемних питань майбутнього морської робочої сили.

Голова ICS Есбен Поулсен заявив про розчарування галузі у зв’язку з бездіяльністю надто великої кількості країн щодо дотримання вимог Конвенції MLC-2006 та визнання моряків ключовими працівниками. Менше половини країн, які ратифікували цей «білль про права моряків», фактично визнали їх ключовими працівниками.**

Спікери заходу озвучили й низку інших питань, які турбують судноплавну галузь з огляду на майбутнє морської робочої сили:

– швидкий розвиток технологій, прогрес в галузі автоматизації, штучного інтелекту, впровадження екологічно чистих видів пального вплинуть на регулювання і зміну вимог в галузі сертифікації і підготовки морських кадрів;

– необхідність заміни традиційних форм навчання на дистанційні там, де це можливо, що сприятиме залученню більшої кількості моряків та дозволить їм проводити вдома більше часу, коли вони не працюють на борту судна. Молоде покоління вчиться вже не так, як їхні батьки, і це треба враховувати;

– необхідність ідеологічних змін у ставленні до морської робочої сили, особливо до моряків з країн, що розвиваються, оскільки все ще зберігаються тенденції ставлення до них, як до громадян третього сорту. Проте саме моряки нестимуть відповідальність за дотримання нормативних вимог та ефективну експлуатацію все більш дорогих активів.

** Довідка ВОКК: – з 97-ми країн, які ратифікували Конвенцію MLC, тільки 46 визнали моряків ключовими працівниками;- країнами, які не ратифікували Конвенцію MLC, але визнали моряків ключовими працівниками, є Азербайджан, Бразилія, Домінікана, Єгипет, Грузія, Молдова, Саудівська Аравія, Туреччина, ОАЕ, США, Ємен.За матеріалами ICS Shipping. org