В’ячеслав Кісловський: Для моряків мають бути зняті обмеження на пересування

Морський транспорт продовжує роботу в умовах пандемії і надзвичайних ситуацій в Європі і Америці. Багато країн для моряків ввели особливий статус пріоритетних працівників. Що робиться у нас, розповідає Виконавчий Віце-президент Морський плати України В’ячеслав Кісловський.

  • Із введенням карантину Морські адміністрації країн світу видали спеціальні постанови щодо роботи моряків, переміщенню і подовження термінів дії документів. Морське співтовариство, зокрема Морська Палата України, звернулися з листами до вищих органів влади, щоб нашим морякам також були надані необхідні преференції, -зазначив В’ячеслав Кісловський.

У відповідності до ціркуляру Міжнародної Палати Судноплавства і Міжнародної федерації транспортних робітників, ми направили лист Президенту України Володимиру Зеленському про необхідність визнати особливу роль моряка в умовах світової епідеміологічної та економічної кризи. Тому що доставка морем – єдиний ефективний засіб перевезення товарів, медикаментів, продуктів харчування, товарів першої необхідності на всі континенти світу з точки зору карантину і значних обмежень авіації та автомобільних комбінацій. З урахуванням важливості ​​місії судноплавства потрібні заходи, що забезпечать безперервний рух фахівців морської галузі через кордони задля своєчасної заміни судноплавних екіпажів.

Також Морська палата України запропонувала владі оптимізувати рішення щодо продовження терміну дії морських документів. Це рішення має забезпечити українським морякам можливість працювати за контрактом із судновласником в екіпажах та уникнути ризиків перебування в одній з країн через карантинні обмеження міждержавних сполучень. Морська адміністрація і Міністерство інфраструктури повинні вжити заходів, щоб попередити можливі ускладнення в роботі українських моряків.

Однак українське відомство запропонувало судновласникам повідомити, які документи повинні бути продовжені і надіслати їх на узгодження, що викличе тільки плутанину, – вважає В’ячеслав Георгійович. Якщо наші моряки можуть затриматися на борту під час рейсу, це на краще. Вони в рейсі можуть перечекати ситуацію з коронавірусом в Україні. Але є й інші випадки, наприклад, з суднами, які прямують на ремонт. Є інші варіанти. Тому ми звернулися до всіх інстанцій, щоб моряки мали дозвіл на пересування у відповідності до специфіки своєї роботи. Про те, що моряки не повинні піддаватися затримці на кордоні, видано Постанову Європейської комісії.

Єдине, моряки повинні пройти температурний або медичний контроль. Всі морські адміністрації приєдналися до цього документа. І ми наполягаємо, щоб в Україні він також був підписаний.

Сьогодні вже виникли великі труднощі для українських моряків, які повинні були відправитися в рейс за контрактом. Ми домовлялися про чартерні авіарейси. Але не вийшло. Морякам довелося їхати в Білорусь. І звідти вони змогли вилетіти до місця призначення. Ми вважаємо, що моряки не повинні зазнавати обмежень, як транспортні службовці. Ми зверталися в комітети Верховної Ради. Але нам кажуть, що це питання МОЗ. Президент України Володимир Зеленський почав роботу по поверненню українців додому. А все інше застигло. І це може сумно позначитися на майбутньому українського крюінгу, – резюмує В’ячеслав Кісловський.

Зараз у багатьох зірвані зміни. Судновласники шукають виходи із ситуацій. І щодо українського моряка не зрозуміло, чи варто його направляти на заміну. Хотілося, щоб у нас все було синхронно, як в інших країнах.

Дуже багато питань залишається по роботі сервісних центрів. Через скасування термінової видачі документів морякам доводиться користуватися послугами посередників, які швидко вирішують ці питання за винагороду. У Грузії паспорт моряка видають за 45 хвилин. А у нас тиждень треба чекати. Але, зараз треба вирішувати актуальні проблеми, щоб український моряк надалі мав можливість працювати на світовому флоті.

Анатолій Венгрук, Інна Іщук
«Моряк України», № 12 від 1.04.2020