Всесвітній морський університет WMU ставить під сумнів ефективність МКУБ

Згідно з новим Звітом, опублікованим Всесвітнім морським університетом (WMU), моряки стикаються з «системними збоями» у дотриманні правил щодо робочого часу та відпочинку, підриваючи довіру до самих правил, запроваджених для захисту їхніх прав. 

Звіт підтверджує висновки попередніх досліджень, які свідчать  про те, що в морській галузі широко поширено зловживання службовим становищем, що ставить під сумнів здатність існуючої нормативної бази запобігти втомленості моряків.

На думку авторів звіту, це викликає особливе занепокоєння в контексті триваючої кризи заміни екіпажів, коли багато моряків працюють понад терміни контрактів та вимушені виконувати додаткові завдання, що пов’язане з боротьбою з пандемією COVID-19.

За даними Звіту, дефіцит персоналу є основною причиною порушень, особливо в умовах пікового навантаження. У прес-релізі WMU зазначено, що дисбаланс між навантаженням і рівнем укомплектованості екіпажу свідчить про те, що держави прапора не завжди виконують свої зобов’язання і не можуть гарантувати виконання судновласниками своїх зобов’язань з ефективного і достатнього укомплектування екіпажів на борту суден.

Страх провалити перевірки і створити проблеми для судноплавних компаній переважає зобов’язання по-справжньому дотримуватися міжнародних правил. Вимоги записувати години роботи/відпочинку розцінюються моряками як «паперова» вправа. Крім того, здається, що з програмним забезпеченням, призначеним для підтримки документації, “грають” відповідно до вимог. Замість того, щоб підвищити точність, екіпаж заохочують до коригування своїх записів. 

«Багато компаній, схоже, не зацікавлені, щоб моряки надавали свої відгуки з цього питання, а інспекції Держави прапора обмежуються перевіркою лише документів, залишаючи без перевірки реальні умови праці на борту. Неминуче необхідно ставити під сумнів ефективність Міжнародного кодексу безпеки мореплавства (ISM)”, – заявили в WMU.

За словами президента WMU, “Моряки мають право на захист, встановлений міжнародними морськими конвенціями, зокрема, Конвенцією про морську працю 2006 року і Конвенцією ПДНВ. Добре відомо, що втома негативно впливає на здоров’я і самопочуття, а також підвищує ризик нещасних випадків на морі. Цей звіт є тривожним дзвінком для регуляторів, галузі та самих моряків. Система має недоліки в плані впровадження і вимагає серйозної уваги!»

Дослідження отримало фінансову підтримку від Фонду моряків ITF. «Результати надзвичайно вичерпні, щоб Держави  прапора, Держави портів, представники галузі і профспілки зібралися разом задля блага моряків, сприяння культурним змінам і відновлення довіри до міжнародних морських правил”, – сказав Дейв Хайндел, голова Фонду моряків ITF.

Текст Звіту WMU на англійській мові за посиланням https://commons.wmu.se/cgi/viewcontent.cgi?article=1079&context=lib_reports

За матеріалами WMU. se 09/11/2020