У 2020 році для моряків підготували багато нововведень по Конвенції СОЛАС

Нові поправки до Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі (СОЛАС) вступили в силу вже 1 січня 2020 року.

Виконання вимог, які прописані в нових поправках, має вплинути на смертність і травматизм на морських судах і на морі.
Одними з найбільш першочергових до виконання назвали норми щодо запобігання нещасним випадкам рятувальних шлюпок. Так, поправки до Правил СОЛАС III / 3 і III / 20 роблять обов’язковими Вимоги, що пред’являються до техобслуговування, ретельних перевірок, експлуатаційних випробувань, поточного та капітального ремонту рятувальних шлюпок і плотів, спускових пристроїв і роз’єднують механізмів. Ці положення призначені для запобігання нещасним випадкам з рятувальними плавзасобами. Метою цих поправок було підвищити впевненість моряків в тому, що вони можуть повністю покластися на рятувальні плавзасоби, що відповідають вимогам СОЛАС.

Серед інших не менш важливих поправок до СОЛАС і кодексам, які вже вступили в силу:
– поправки до Глави II-1 СОЛАС, яка регулює вимоги до поділу на відсіки і остійності, в першу чергу вносить зміни в правила поділу на відсіки для пасажирських суден, а також в правила, що стосуються інформації про остійності, яка повинна бути в розпорядженні капітана судна ;
– згідно з поправками до Розділу II-2/13 СОЛАС, вимоги, що стосуються аналізу організації евакуації, тепер поширюються на всі пасажирські теплоходи, а не тільки на пасажирські ро-ро суду. В ході аналізу повинні бути визначені і виключені, наскільки це можливо, ризики скупчень людей, наступних по шляхах евакуації. Крім того, аналіз повинен продемонструвати, що схема евакуації є досить гнучкою і враховує, що в результаті аварії можуть виявитися недоступними певні шляхи евакуації, місця збору, посадки пасажирів або частина рятувальних засобів;
– розширюється список постачальників морських систем супутникового зв’язку: поправки до глави IV Конвенції СОЛАС і деяким кодексам передбачають установку «визнаних рухомих супутникових служб» для передачі сигналів лиха на морі і здійснення зв’язку при лихо. Раніше правилами передбачали також установка систем супутникового зв’язку конкретно компанії «Inmarsat»;
– поправки до глави 8 Міжнародного кодексу по системам пожежної безпеки (Кодекс СПБ), що стосуються запобігання внутрішньої корозії і засмічення спринклерів, і включення нової глави 17 в Кодекс СПБ, яка встановлює обов’язкові вимоги до засобів пінного пожежогасіння для вертолітних пристроїв;
– поправки до правила СОЛАС II-1 / 3-12 про захист від шуму і правилам II-2/1 і II-2/10 про гасінні пожеж і нове правило XI-1 / 2-1 про узгодження періодів огляду вантажних суден, що не підпадають під дію Кодексу ПРО (Міжнародний кодекс за розширеною програмою перевірок під час оглядів навалювальних суден і нафтових танкерів);
– поправки до Міжнародного кодексу остійності суден в непошкодженому стані 2008 року (Кодекс ОНБ), що стосуються судів, що займаються обробкою якорів, підйомом і буксируванням, включаючи буксирування в складі ескорту;
– поправки до Міжнародного кодексу по системам пожежної безпеки (Кодекс СПБ), уточнюючі розосередження членів екіпажу в громадських приміщеннях для розрахунку ширини сходів;
– поправки до Міжнародного кодексу споруди і обладнання суден, що перевозять зріджені гази наливом (Кодекс МКГ), які призводять містяться в Кодексі МКГ вимоги до класу вогнестійкості вікна рульової рубки у відповідність до вимог, викладених в главі II-2 СОЛАС;
– комплекс поправок до Глави II-1 СОЛАС, яка регулює вимоги до поділу на відсіки і остійності суден в пошкодженому стані. Вони були розроблені після істотного перегляду глави II-1, при цьому особливу увагу було приділено новим пасажирським судам. У зв’язку з цим Комітет з безпеки на морі прийняв переглянуті пояснювальні примітки до розділу II-1 правил СОЛАС і правилам забезпечення остійності суден в пошкодженому стані, а також переглянуте керівництво по водонепроникним дверей на пасажирських судах, які можуть відкриватися під час плавання;
– поправки до правила II-2 / 3.56 СОЛАС, що стосуються визначення «судна для перевезення транспортних засобів», і прийняття нового правила II-2 / 20.2 СОЛАС про вимоги пожежної безпеки для вантажних приміщень, де знаходяться транспортні засоби з паливом, призначеним для того, щоб привести в рух їх власний двигун, зокрема, транспортні засоби, які не включають двигун в межах вантажних приміщень;
– поправки до правила II-2 / 9.4.1.3 СОЛАС, уточнюючі вимоги до вогнестійкості вікон на пасажирських суднах, що перевозять не більше 36 пасажирів, і на суднах спеціального призначення, на борту яких перебуває понад 60 (але не більше 240) осіб;

поправки до правил III / 1.4, III / 30 і III / 37 СОЛАС про навчання з боротьби за живучість на пасажирських судах, що вимагають проведення таких навчань на всіх пасажирських судах з 2020 року;
– поправки до правил II-1/1 і II-1 / 8-1 СОЛАС, що стосуються забезпечення капітана судна підтримкою у вигляді бортового комп’ютера для розрахунку остійності в разі затоплення, – для існуючих пасажирських суден;
– поправки по оновленню Міжнародного морського кодексу по небезпечних вантажів (Поправка 39-18) відповідно до останніх Рекомендаціями Організації Об’єднаних Націй з перевезення небезпечних вантажів, включаючи нові положення, що стосуються цистерн типу 9 IMO, спеціальні положення щодо перевезення літієвих батарей і транспортних засобів, працюючих на легкозаймистої рідини або газі;
– поправки до додатка 3 до Міжнародного кодексу щодо застосування процедур випробування на вогнестійкість 2010 года (Кодекс FTP 2010 року), що стосуються матеріалів для протипожежного захисту та необхідних методів випробування на пасажирських і високошвидкісних судах;
– поправки до форм Типовий інформації / посібникам по завантаженню та остійності, якими повинно бути забезпечене судно відповідно до Міжнародного кодексу споруди і обладнання суден, що перевозять небезпечні хімічні вантажі наливом (IBC Code), з Міжнародним кодексом споруди і обладнання суден, що перевозять зріджені гази наливом (IGC Code), з Кодексом споруди і обладнання суден, що перевозять небезпечні хімічні вантажі наливом (BCH Code), з Кодексом для існуючих суден, що перевозять зріджені гази наливом (EGC Code), а також до Кодексу постро йки і обладнання суден, що перевозять зріджені гази наливом (GC Code).

Джерело: seafarersjournal.com