
Протягом останніх років можна спостерігати, як змінюється характер праці в будь-якій галузі внаслідок розвитку нових технологій, таких як штучний інтелект, діджиталізація, кібербезпека, зелені технології та ін. Як наслідок змінюються вимоги роботодавців до рівня кваліфікації кадрів.
Технологічні досягнення у судноплавній галузі викликали проблему недостатньої кваліфікації, оскільки від екіпажів почали вимагати ті вміння, які виходять за рамки обов’язкової морської кваліфікації.
З динамічним введенням в експлуатацію «розумних» суден (smart ships) зростає й попит на нове покоління компетентних та висококваліфікованих морських спеціалістів.
Є вагомі підстави вважати, що нові технології істотно вплинуть на необхідний мінімум кваліфікації, способи отримання знань та на відносини між ключовими сторонами на ринку праці.
Згідно дослідження Морської Академії Ллойду, проведеного у 2019 році, більше 67% респондентів вважають, що в галузі існує проблема прогалин у кваліфікаційних вміннях і навичках, а 20% вказали на дефіцит знань у галузі технологій та IT.
Така ситуація може призвести до серйозних втрат, становити фактичну загрозу для судна, екіпажу і вантажу, а також спричинити негативний вплив на морське середовище.
Щоб запобігти цьому, учасникі судноплавства мають більш ефективно взаємодіяти з навчальними закладами для чіткого визначення актуальних потреб галузі.
Експерти та судновласники вважають, що навчання є ключем до вирішення проблеми дефіциту кваліфікаційних вмінь й дозволить судноплавній галузі здійснювати відповідну підготовку екіпажів задля безпечної й ефективної експлуатації суден та їх технічного обслуговування.
За матеріалами safety4sea. com