Про роботу над законопроектом № 2365

Андрій Руденко
Андрій Руденко, юрист, адвокат, партнер асоціації ВОКК

Завершується робота по підготовці до другого читання проекту Закону «Про захист трудових мігрантів та боротьбу з шахрайством у працевлаштуванні за кордон», реєст. № 2365 від 31.10.2019 (далі – проект Закону № 2365).

Впродовж вересня-жовтня було проведено п’ять засідань робочої групи Комітету із соціальної політики та захисту прав ветеранів, у тому числі одне організаційне.

Активну участь у робочій групі приймають Асоціація ВОКК, представники громадських рад, профспілок, Мінекономрозвитку. Свою компетентну думку і позицію висловлювали окремі народні депутати-члени профільного Комітету Верховної Ради України, Державний центр зайнятості, представник Національної тристоронньої соціально-економічної Ради та інші.

Позицію крюінгової спільноти підтримав народний депутат України Олексій Жмеренецький, який подав поправки до другого читання.

ВОКК акцентує увагу на наступних змінах до законопроекту: по-перше, це виведення моряків з під дії Закону України «Про зовнішню трудову міграцію» через специфіку діяльності працівників моря. Власне аргументація виділення моряків є передумовою до окремого правового регулювання працевлаштування моряків із прийняттям власного закону; по-друге, це більш чітке регулювання щодо безоплатності послуг із працевлаштування; по-третє, це створення окремого, другого реєстру компаній, які працевлаштовують громадян за кордоном. Мова йде про реєстр крюінгових компаній, який буде вестись українською та англійськими мовами; по-четверте, всі діючі ліцензії мають трансформуватися в новий дозвільний документ – декларацію. Всі працюючі крюінгові компанії не повинні повторно подавати документи для включення в реєстр суб’єктів, які здійснюють діяльність із працевлаштування за кордоном. В процесі роботи над поправкою ВОКК, представники Мінекономрозвитку запропонували автоматично видати декларацію і включити в реєстр лише тих ліцензіатів, які протягом останнього року подавали звітність про працевлаштування за кордоном. Така компромісна позиція підтримується ВОКК, члени якої є сумлінними ліцензіатами.

ВОКК на засіданнях робочих груп послідовно підтримував ідею переходу від ліцензування до декларативного принципу.

Ключовою перевагою такого кроку є відсутність державного контролю в рамках процедур ліцензування.

Натомість вводиться адміністративна відповідальність за діяльність із працевлаштування без подачі декларації і без включення до відповідного переліку компаній, а для компаній які включено до реєстру за отримання плати за надання послуги із працевлаштування за кордоном.

Засідання Комітету щодо затвердження поправок очікується в перших числах листопада. До кінця року законопроект може бути прийнятий у другому читанні і в цілому.

За матеріалами “Морського ранку” fb morskiyranok