На наступному тижні визначимось з головою Морської адміністрації, – Криклій (відео)

Було анонсовано об’єднання філій АМПУ Ізмаїла, Ренійського та Усть-Дунайського. Розгорілася суперечка між мерами міст на основі якої філії буде це об’єднання.

І хто перемагає?

Ось я хочу у вас запитати.

Я не знаю хто перемагає. Ідея оптимізації філій була. Ця ідея ще не набула матеріалізації. В АМПУ зараз проходить конкурс. Райвіса Вецкаганса ми, нарешті, з усіма почестями відправили  у звільнення і зараз вибираємо нового керівника. Після вибору нового керівника це питання можна буде знову піднімати і нехай повертається або не повертається до цієї теми. У нас є ряд портів, 2 передані в концесію, кілька портів планується під приватизацію в т.ч.Ренійскій, Усть-дунайський, і ,як варіант, можна було б говорити про деяке ущільненні філій.

В рамках цієї приватизації будемо вимагати від інвестора зберігати профіль діяльності, трудових колективів і, сподіваємося, що ці три порти отримають новий імпульс, вливання для пожвавлення і роботи. По суті ці порти зараз стоять.

Що з приводу Ізмаїла, концесія або приватизація?

Потенційно це може бути концесія. Це не тренд чи данина моді. Якщо брати 100 портів світу, то 96 в концесії. Це нормально. За нашими двома пілотними концесіями: Херсонський морський порт – 300 млн.грн інвестицій в інфраструктуру, мінімальний платіж на 26 млн.в рік більше ніж у 2019м році. Порт “Ольвія” – 3,5млрд.грн. в інфраструктуру і мінімальний платіж в 16 разів більше ніж прибуток порту за 2019й рік.

Коли дивишся на ці цифри то питання не виникає – чому держава неефективний управлінець? Та тому що можна напевно по іншому працювати. Ми повинні залишати за собою акваторії, землі, але передавати бізнес потрібно в приватні руки.

В УДП зараз новий керівник Хомяков, результати аудиту передані в ДБР, йде слідство? Перефразовуючи Президента Зеленського “а шо там з Чалим?”.

Це Зеленський про Чалого питав? Як чудово.

Можете мені дякувати. Я його звільнив. Хоча негідник намагався писати якісь статті смішні, що він найкращий і незамінний управлінець. Очікую що найближчим часом у кримінальних справах правоохоронці просунуться.

Хомяков нещодавно заявив, що УДП буде працювати на Дніпрі. УДП ніколи не працювало на Дніпрі. Чи розраховувалася економічна складова і чия це була ідея?

Не працювало. Поки це на рівні ідеї. Ідея, здається, була навіть мого авторства. Я поясню чому. Тому що ми приймаємо новий Закон про “Внутрішні водні шляхи”. Ми почнемо працювати з Беллорусією, у якої точно буде не вистачати потужності своїх операторів. Відповідно, ми навіть почали спілкуватися з ЄБРР щодо фінансування парку барж і буксирів. Чому ні, якщо є можливість це розвивати?

Навіть якщо УДП коли щось продавати, то продавати не за три копійки, а продавати за дуже дорого, так щоб держава від цього виграла. І точно зараз наша мета це не продаж на металобрухт, а навпаки, вихід з цього крутого піке і повернення компанії до прибутковості. Більш того, розвиваємо і Дніпро. Я вважаю що це потенційно дуже цікавий напрямок. На даний момент по Дніпру перевозиться 12 млн.тонн вантажів, в перспективі буде зростати до 30 млн.тонн. УДП точно може тут знайти для себе місце.

Ви сказали про можливі фінансові вливання, але підприємство зараз знаходиться у важкому фінансовому стані. Наскільки це можливо?

Спасибі Чалому і його команді. Це важко, але це можливо. Ми зараз опрацьовуємо і по кредитах і по реструктуризації. Робилося все, щоб підприємство не мало шансів вижити. Створені всі умови, щоб підприємство знищити: крали, платили через підставні компанії, корупція, побори з моряків … Впоралися ідеально.

Наскільки я знаю, там за кожним видом діяльності були створені “прокладки”. Чи вдалося це подолати?

Так. Уже скасовано багато угод. Після чого багато хто почав розповідати, що зараз зупиниться діяльність УДП. Хоча це стосується всього навсього зайвої ланки, компаній на папері, які кудись гроші вимивали.

Які функції асоціації “Укрпорт”, яку очолює Юрій Крук? Кожне ДП, яке входить в цю асоціацію перераховує значні членські внески, наприклад, УДП близько 400 тис.грн. на рік. Я уявляю, скільки платять порти.

Не всі порти. Це питання вже піднімали. Я теж не розумію доцільність цих відрахувань. Раніше так робилося з метою отримати лояльність, дружити … Незрозуміло. Я думаю що це не про корупцію. Юрій Крук теж вже не бідна людина. Я думаю що це більше утримання асоціації за рахунок державних підприємств. Мета незрозуміла: яка ефективність, яка вигода?

Морська палата України висуває вимоги МІУ з приводу зауважень до конвенції ПДНВ. Місто це дуже хвилює …

Заспокойте городян. Обговорював це навіть з паном Пристайко. У представника України в ІМО закінчується контракт, і чомусь там вирішили нашкодити, яка то містична ситуація. Ми будемо з цим розбиратися окремо. Я цього так не залишу, тому що це спроба дискредитації зсередини.

Я обговорював це і з генеральним секретарем ІМО, і з його заступником – ніяких проблем у нас немає, ніхто не планує нас включати в якийсь там “чорний список”, все в нормальному штатному режимі. Звіти які затримувалися свого часу, я хочу сказати, що багато країн затримували їх на чотири-п’ять років. Проблема є? Є. Критична? Ні.

Щодо аудиту ІМО. Ми коли прийшли, там було дев’ять зауважень. Більше половини відпрацьовано. Будемо ці питання закривати. До мене цими питаннями ніхто не займався. У них був цілий рік на результати аудиту ІМО і дев’ять зауважень – жодне не було вирішено. Нуль ефективності. Зараз тільки цим займаємося.

Морській тематиці я приділяю дуже велику увагу. Ми морська держава. Це остання золота миля, коли ми говоримо про експорт \ імпорт. Найбільший вантажообіг через порти. Дуже важливо, щоб ми в такому статусі і залишалися. І щоб паспорт наших моряків мав престиж на ринку праці. Ми точно не допустимо ситуації, коли хтось буде знаходитьсь в зоні ризику, скасують дипломи або ще що-небудь.

Що стосується Морської адміністрації, ми плануємо велике перезавантаження. Нарешті  ми до цього підійшли. Були питання по конкурсах, були зауваження до учасників, які атакували нас медійно. Не суть. Найголовніше що зараз зрозуміло, які кроки ми робимо, де ми покращуємо ситуацію з наданням послуг морякам, де ми прибираємо людський фактор, щоб не було корупційної складової. Глобальне завдання – до кінця 2020 року у нас по кожній сервісній інспекційній складовій був уже прозорий алгоритм. Були б створені регістри і все вже працювало через єдиний електронний кабінет моряка або єдиний транспортний портал, де ми хочемо зібрати всю інформацію.

Уже визначено 5 фіналістів конкурсу на главу Морський Адміністрації. Коли країна дізнається?

На наступному тижні. Не можу сказати, що до них теж немає питань, на жаль. Хотілося б щоб був такий Олле Лукое, щоб спустився з неба, ніякого бекграунду, ніяких зв’язків, все роблю, ніякого негативу. На жаль так не виходить. Зараз це фіналізіруем, дивимося де які ризики. Не хотілося б теж оступитися, оскільки це теж мій іммідж.

Я розумію, що епоха виконуючих обов’язки це неправильно. Але зараз в.о.Морської адміністрації призначили керівника з Міністерства економіки, який саме займався дерегуляцією. Тільки тиждень як призначили, але вже на наступному тижні виносимо спрощення по маломірних суднах.

Джерело: Морські Бізнес-Новини України