Міжнародні заміни екіпажів паралізовано пандемічним хаосом

Фото з сайту Lloyd`s List

Заміну екіпажів суден паралізовано новою хвилею карантинних обмежень. Судновласники і оператори суден повідомляють про ескалацію хаосу, викликаного нестачею екіпажів, новими карантинними та імміграційними обмеженнями у ключових центрах заміни екіпажів у Філіппінах, Сінгапурі, Гонконзі та ОАЕ.

Перевага надається морякам, яких простіше переміщувати, зокрема китайцям, залишаючи без роботи моряків з Індії та інших країн Азії.

За інформацією індійської компанії “Synergy Marine Group”, оператора 375 суден, вона не може здійснити заміну екіпажу практично ніде у світі. Ситуація з логістикою екіпажів в компанії є гіршою, ніж у минулому році. Одна з причин хаосу – відсутність чітких рішень щодо затверджених переліків вакцин в кожній окремій країні, а також щодо порядку вакцинації екіпажів у морі.

Lloyd’s List повідомляє про багаточисленні випадки коронавірусної інфекції на суднах, оскільки нові штамми важко виявити як в рамках існуючих протоколів тестування, так і допомогою 7-14 денного карантину у відкритому морі. Уряди країн заявляють, що терміни карантину можуть бути подовжені до 21 днів, що ще більше може ускладнити проблеми із заміною екіпажів.

За інформацією другого за розміром у світі суднового менеджера «Fleet Management», який наймає 12000 індійських моряків, нестача екіпажів спостерігається по всьому світу.Країни забороняють авіарейси з Індії та Філіппін.

Близько 30% з 80000 індійських моряків залишились вдома без зарплат, тоді як менеджери подовжують контракти працюючим на суднах індійцям, не маючи шляхів їхньої заміни.

У Китаї заборона на заміну екіпажів іноземними громадянами призвела до ситуації, коли всі новозбудовані судна у цій країні (яка має потужну суднобудівну галузь) укомплектовуються виключно китайськими екіпажами. Заробітна плата для китайських моряків зросла на 10%, внаслідок чого витрати судновласників на рядовий склад з Китаю збільшились у порівнянні з витратами на рядових інших національностей.

Інші крюінгові пули – від Шрі-Ланки до України, від Кореї до В’єтнаму – вимушені були активізуватися, щоб компенсувати нестачу екіпажів.

До існуючих проблем додається політична ситуація у М’янмі, де, за даними ООН, знаходяться 26000 моряків. У країні обмежено в’їзд та виїзд за кордон, не видаються візи, зачиняються посольства.

Багато країн, які надали морякам статус «ключового робітника» (такий статус вже надали 45 країн-членів ІМО), тепер відмовляють їм у забезпеченні міжнародного переміщення.

Ситуація з крюінгом, яка швидко погіршується, посилила лобіювання міжнародними орагнізаціями питання термінового створення програм вакцинації моряків. Міжнародна палата судноплавства наголошує, що уряди країн мають розуміти важливість вакцинації моряків або завдяки заходам, які здійснюються МОП, ІМО та ООН, або безпосередньо на своєму урядовому рівні.

За матеріалами Lloyd`s List