МІЖНАРОДНЕ СУДНОПЛАВСТВО МОЖЕ ПОСТРАЖДАТИ ЧЕРЕЗ ВІДСУТНІСТЬ ДОСТУПУ МОРЯКІВ ДО ВАКЦИНАЦІЇ

Ключові моменти:

❗ ICS попереджає судновласників про ризики скасування рейсів, якщо екіпаж не вакцинований;

❗ 900 тис. моряків – з країн, що розвиваються. Більшість бідних країн не досягнуть масової імунізації як мінімум до 2024 року;

❗ судноплавні компанії опинились між «молотом і ковадлом», оскільки країни намагаються зобов’язати їх надавати підтвердження вакцинації моряків, щоб дозволити захід судна у порт;

❗ на сьогоднішній день у світі налічується близько 50 вакцин, кожна з яких має різні етапи тестування та затвердження; проте деякі країни вимагають вакцинації моряків вакцинами, відсутніми у переліку вакцин, схвалених ВОЗ для використання у надзвичайних ситуаціях;

❗ судновласники не можуть змінити поточні контракти для гарантування вакцинації.

ICS попереджає, що затримки у портах, викликані невакцинованим екіпажом, призведуть до додаткових витрат судновласників. Крім того, судновласники понесуть юридичну відповідальність, якщо спробують змінити поточні контракти і вимагати вакцинації, або просити екіпаж вакцинуватися певною вакциною, яку вимагає порт.

Щоб запобігти цим юридичним перешкодам, ICS звертається до урядів країн світу з метою вирішення питання вакцинації. Одне з них – створення центрів вакцинації через ключові міжнародні порти. В США згадується порт Лос-Анджелес (на Форумі Capital Link 2-3 березня згадувались Кіпр та Сінгапур).

В короткостроковій перспективі питання може бути вирішено шляхом вакцинації моряків у тих країнах, де існують діючі програми та є достатні запаси вакцин. В довгостроковій перспективі це може бути співпраця держави і приватного сектору, коли після задоволення первісного попиту на національному рівні, виробники вакцин поставлятимуть їх безпосередньо судновласникам для розподілу вакцин серед ключових працівників.

❗ Згідно прогнозів ICS, вакцинація проти Covid-19 скоріш за все буде вимагатися більшістю, якщо не усіма країнами, тому доцільно визнати її обов’язковою. Це обумовлено тим, що моряки є інтернаціоналізованою робочою силою, багатократно перетинаючою кордони під час контракту на судні, на борту якого можуть перебувати до 30 національностей одночасно.

За матеріалами ics shipping org 22/03/2021