LLOYD`S LIST ОПУБЛІКУВАВ ПЕРЕЛІК “ТОП 100 ЛІДЕРІВ У СУДНОПЛАВСТВІ”, ПЕРШЕ МІСЦЕ У ЯКОМУ НАДАНО МОРЯКУ «01 – THE SEAFARER»

Повний перелік “Top 100 in shipping 2020” – за посиланням: https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/one-hundred-edition-eleven

Першу позицію у переліку було надано моряку, який є найважливішою людиною у галузі цього року. Пандемія Covid-19 привернула увагу до масштабу гуманітарної кризи, а також до життєво важливої ролі моряків у забезпеченні глобальних ланцюгів поставок в один з найскладніших періодів історії, яких зазнавала коли-небудь світова економіка.

У більшості випадків термін контрактів моряків зараз перевищує один рік, через що судновласники опиняються у невизначеному «сірому» законодавчому полі. Всупереч поширеній хибній думці, Конвенція про працю у морі фактично прямо не обмежує максимальну тривалість контрактів. Вона містить чіткі положення про щорічну оплачувану відпустку, списання на берег і право на репатріацію по закінченню терміну контракту. У багатьох випадках ці положення порушуються, залишаючи відкритим питання юридичного вирішення проблем. Проте, незважаючи на неоднозначність ситуації з точки зору закону, питання є цілком зрозумілим з точки зору моралі. Моряки не підписувалися на такі умови. Тривала ізоляція згубно впливає не тільки на психічне благополуччя, але й матиме помітний вплив на статистику аварій.

Питання в тому, що вирішення проблеми значною мірою виходить за межі судноплавної галузі. Незважаючи на спроби заміни екіпажів навіть з суттєвими надмірними витратами, здійснити це було неможливо через запроваджені країнами обмеження та відсутність авіарейсів. Життя і здоров’я моряків продовжує зазнавати ризиків. Зокрема, дотриманя стандартів безпеки судноплавства ( інциденти Sanchi та Maersk Honam), загрози з боку сучасного піратства (Гвінейська затока), випадки невиплати зарплати та залишення екіпажів.

Тим не менш, багато молодих людей, особливо з країн – головних постачальників робочої сили – Філіппін, Китаю, Індонезії, Росії та України, заохочуються щорічно до професії у якості кадетів і стажерів.Але можливість побачити світ, якою користувалися попередні покоління, руйнується внаслідок прискорення термінів перевезень, хоча розмір заробітної плати залишається привабливим за внутрішніми стандартами країн.

Здається, що галузь знаходиться на порозі серйозних змін. Завдяки появі автономних і безпілотних суден майбутнє судноплавства як професії залишається невизначеним, як ніколи раніше. Праця у морі в найближчі десятиліття буде визначатися технологічним прогресом. Не виключено, що навіть за життя деяких молодих фахівців, які читають цю статтю, життя на морі у тому вигляді, яким було відоме людству тисячоліттями, може стати повністю або у значній мірі справою минулого завдяки прогресивному руху штучного інтелекту.

За матеріалами Lloyd`s List Maritime Intelligence 14/12/2020