Азія залишається найбільшим у світі регіоном – постачальником морської робочої сили

Згідно з даними Огляду морського транспорту за 2021 рік*, опублікованим ЮНКТАД 18 листопада, чотири з п’яти найбільших країн, що постачали моряків у 2021 році, – з Азійського регіону.

Філіппіни посіли 1-е місце з постачання як рядових, так і офіцерів. Окрім Філіппін до 5-ки лідерів увійшли Індонезія, Китай, Індія і Росія (див. табл.).

Моряки є важливим джерелом доходу для країн-постачальників морської робочої сили. Наприклад, Філіппіни заробили на своїх моряках 6,5 мдрд доларів у 2019 році. Однак у 2020-му цей показник впав на 2,8% до 6,4 млрд доларів.

Азія лідирує також за кількістю жінок, які обіймають управлінські та адміністративні посади у портах. ЮНКТАД використовує дані своєї програми TrainForTrade Port Management для порівняння країн за системою показників продуктивності порту. У категорії, яка вимірює участь жінок у портовій робочій силі, азіатські країни мали показники 52% щодо управлінських та адміністративних посад, порівняно з 39% у Європі.

Криза заміни екіпажів, яка виникла в результаті пандемії COVID-19, призвела до того, що сотні тисяч моряків залишилися в морі понад терміни контрактів, а інші не змогли вчасно потрапити на судна. ЮНКТАД стверджує, що для припинення цієї кризи необхідна невідкладна увага з боку держав прапора, портів і постачальників робочої сили у співпраці з відповідними міжнародними організаціями.

*UNCTAD’s Review of Maritime Transport 2021 – за посиланням https://unctad.org/…/official-document/rmt2021_en_0.pdf